Halogen to najpopularniejszy rodzaj żarówek samochodowych używanych obecnie na drogach. Żarówki są tanie w produkcji, a w większości pojazdów bardzo łatwo je wymienić.
Wewnątrz żarówki znajduje się żarnik wykonany z wolframu i gazu halogenowego. Żarówka zapala się, gdy prąd dociera do żarnika, podgrzewając wolfram, który zaczyna świecić.
Większość reflektorów halogenowych ma temperaturę barwową od około 3200 K do 5000 K. Żarówki halogenowe emitują na ogół światło o mocy 1000–1500 lumenów, w zależności od typu i modelu. LED-y pozwalają na prawie swobodne dostosowywanie mocy światła do warunków.
W większości przypadków lampy tego typu nie przekraczają 2000 lumenów, bo powyżej tej wartości reflektor trzeba wyposażać w specjalne układy czyszczące. W praktyce jest to wysokociśnieniowy spryskiwacz – element dość drogi i zawodny, podatny na uszkodzenia. Producenci aut wolą go po prostu nie montować.